Поредният доклад на Международния панел за климатичните промени към ООН разкрива, че замърсяването на атмосферата, причинено от корабите, е било сериозно подценявано досега и всъщност представлява голям дял от общите емисии на въглероден двуокис, изхвърляни в атмосферата. Това съобщи британският в."Гардиън", позовавайки се на предварителен вариант на доклада.Според документа миналата година корабната индустрия е изхвърлила в атмосферата 1.12 млрд. тона СО2, което представлява 4.5 на сто от емисиите на газа в атмосферата. За сравнение - авиацията е изхвърлила около 650 млн. тона. За разлика от корабите авиоиндустрията подлежи на постоянна критика, че замърсява и допринася за глобалното затопляне и даже миналия месец беше включена в схемата за търговия с емисии на Европейския съюз.Авторите на доклада коментират, че досегашните методи за изчисление на замърсяването от корабите са били непълни и затова то е било сериозно подценявано, като данните са сочели, че представлява най-много 400 млн. тона. Именно поради тази причина то избягва всякакви регулации и не присъства в нито един план за борба с климатичните промени. Това от своя страна води до масово пренасочване към водния транспорт, замърсяването от който ще се увеличи с 30 на сто до 2020 г.Докладът на ООН разкрива също, че корабите замърсяват морето и атмосферата не само с въглероден двуокис, но и със серни емисии и сажди. Те са основна причина за киселинните дъждове, както и водят до респираторни проблеми и рак на белите дробове. Най-сериозни последици за здравето на хората има във Великобритания и другите страни около Ламанша, тъй като там трафикът е най-голям в света. По-лошото е обаче, че се очаква тези емисии също да се увеличат с 30 процента през следващите 12 години.Според представители на корабната индустрия, цитирани от в."Гардиън", тя се опитва да намали емисиите и да оптимизира екологичното си поведение. За последните 20 години корабите са започнали да харчат два пъти по-малко гориво. Политици и представители на екологични организации са на мнение обаче, че трябва да има законодателни рестрикции за корабното замърсяване, вместо властите сляпо да се доверяват на добрата воля на индустрията.
понеделник, 17 март 2008 г.
Оказа се, че корабите са големи замърсители на въздуха
Поредният доклад на Международния панел за климатичните промени към ООН разкрива, че замърсяването на атмосферата, причинено от корабите, е било сериозно подценявано досега и всъщност представлява голям дял от общите емисии на въглероден двуокис, изхвърляни в атмосферата. Това съобщи британският в."Гардиън", позовавайки се на предварителен вариант на доклада.Според документа миналата година корабната индустрия е изхвърлила в атмосферата 1.12 млрд. тона СО2, което представлява 4.5 на сто от емисиите на газа в атмосферата. За сравнение - авиацията е изхвърлила около 650 млн. тона. За разлика от корабите авиоиндустрията подлежи на постоянна критика, че замърсява и допринася за глобалното затопляне и даже миналия месец беше включена в схемата за търговия с емисии на Европейския съюз.Авторите на доклада коментират, че досегашните методи за изчисление на замърсяването от корабите са били непълни и затова то е било сериозно подценявано, като данните са сочели, че представлява най-много 400 млн. тона. Именно поради тази причина то избягва всякакви регулации и не присъства в нито един план за борба с климатичните промени. Това от своя страна води до масово пренасочване към водния транспорт, замърсяването от който ще се увеличи с 30 на сто до 2020 г.Докладът на ООН разкрива също, че корабите замърсяват морето и атмосферата не само с въглероден двуокис, но и със серни емисии и сажди. Те са основна причина за киселинните дъждове, както и водят до респираторни проблеми и рак на белите дробове. Най-сериозни последици за здравето на хората има във Великобритания и другите страни около Ламанша, тъй като там трафикът е най-голям в света. По-лошото е обаче, че се очаква тези емисии също да се увеличат с 30 процента през следващите 12 години.Според представители на корабната индустрия, цитирани от в."Гардиън", тя се опитва да намали емисиите и да оптимизира екологичното си поведение. За последните 20 години корабите са започнали да харчат два пъти по-малко гориво. Политици и представители на екологични организации са на мнение обаче, че трябва да има законодателни рестрикции за корабното замърсяване, вместо властите сляпо да се доверяват на добрата воля на индустрията.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар