Предложението ще бъде обявено заедно с пакет от законови мерки за "по-зелен транспорт" в общността. Предвижда се около 2012 г. страните да получат правото да облагат тежкотоварните автомобили (над 3.5 тона) по шосетата си за изхвърляните вредни газове над норми, които всяка държава сама ще определи.
Макар че транспортът е сред най-активните източници на парникови газове в ЕС, комисията си дава 5-годишна отсрочка за решение на проблема. През 2013 г. тя ще прецени дали да задължи страните да обложат автомобилите съобразно въглеродните им емисии.
В Европейската зелена партия посрещнаха новината с разочарование и с надеждата, че европарламентът ще бъде по-кардинален спрямо СО2-активността на транспорта при гласуването на поправките в съответните директиви.
Други смятат, че предвид цените на горивата в момента, за транспортния сектор би било непосилно да поеме и този разход. От Международния съюз за автомобилен транспорт (IRU) обаче коментираха, че въглеродният данък вече присъства в акцизите на горивата под някаква форма, тъй като приходите от тях надвишават разходите на правителствата за инфраструктура.
Няма коментари:
Публикуване на коментар